5/04/2015 06:59:00 du.
0
Azóta is elmerültem a csicseriborsóliszt élvezeteiben. Sorra próbálom a recepteket, hamarosan hozom a többit is, egyenlőre legjobban a Pudla Besan nevű indiai származású, fűszeres, csicseriborsó-lepény jött be. Lehet lassan áttérünk az indiai konyhára? :)
Ez tulajdonképpen egy palacsinta, és annyira finom, hogy vállalom a kisütésével járó sütő feletti álldigálást. Nem bírjuk egyszerűen abbahagyni. Sőt, most már a vöröslencselisztből, és az azóta beszerzett zöldborsólisztből is készítettem. Mondhatom mindegyik mennyei, alig győzöm sütni, nem bírunk betelni vele!
Ez a Pudla Besan-nak nevezett verzió nagyon bejött. Pillanatok alatt elkészül, izgi benne a gyömbér, és kisütve nagyon finom! Alig lehet abbahagyni! :)
Jöjjön hát magyarul is az elkészítése.
Hozzávalók:
1 pohár (150g) csicseriborsó liszt.
1tk kömény (elvileg pirítottat írt, az enyém nem hiszem hogy az volt)
1/16 tk cayenne vagy chili (én az előbbivel próbáltam)
1 pohár (250ml) víz
1/2-1/4 tk só
1/2 hagyma (ami éppen itthon volt, snidlinggel is ki fogom próbálni) apróra vágva (ha kézzel vágtam, akkor is nagyon fini volt néha nagyobb darabra harapni!)
1 tk friss gyömbér szintén feldarabolva
Illetve még nem próbáltam, de láttam fokhagymával illetve koriander levéllel is készítve, biztos nagyon fini azzal is. A zöldborsóliszteset kömény helyett rozmaringgal ízesítettem.
Elkészítés:
Az egészet összekevernem. Ha nincs kedvem aprítani, és épp szabad a turmixom, beledobom a gyömbért és a hagymát a vízzel, és kissé átturmixolom. Majd jöhet bele a liszt. Sűrű, körülbelül palacsinta sűrűségű lett. 15-30 percet érdemes állni hagyni, de van hogy én összeállítom, aztán elmegyünk a játszótérre, s csak hazaérve sütöm ki, szerintem az érés még jobbat tesz neki! :) Majd egy palacsintasütőben kisütöttem. Az egész tészta ~75CH, általában 9 szép palacsina jön ki belőle, tehát én 8CH/darabbal szoktam számolni.
Nekünk nagyob bejön fetás nullás kencével, de a paradicsomos avokádó krémemmel is nagyon fini. Vagy akár magában! :)

Zöldborsólisztből


Az eredeti csicseriborsós változat

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése